10 Ocak 2013 Perşembe

İrmik Helvası Tarifi



Bazı yiyecekler yapılırken aynı malzemeler kullanılır. Ama ortaya
farklı tatlar çıkar. Turşu, reçel, salça vs. helva da bunlar arasında
bence. Herkesin elinden farklı şekilde çıkıyor. Benim ilk irmik helvası
denemem bundan 3 yıl önceydi. İlk yaptığımda telaşlandım çünkü
helva yapmak hem çok kolay hem de zordur. Kıvamını iyi ayarlamak
gerekir. Neyse ki korktuğum gibi olmadı bir yiyen bir daha yedi.
Özellikle balık yaptığım günlerde ya da kandilllerde helva yapmaya
çalışırım. Her zaman yapamıyorum çünkü helva sürekli karıştırlması
gereken bir tatlı olduğu için kollarım ağrıyor. Ben de arada yapıyorum
ki böyle daha özel oluyor. Veregeğim tarifte yapımı gayet kolay güzel
bir tarif. Siz de deneyin ve afiyetle yiyin.


                                         İRMİK HELVASI
İRMİK HELVASI


MALZEMELER
500 gr. kalin irmik (3 tepeleme su bardagi)
200 gr. tereyagi veya margarin (yari yariya da olabilir)
3 su bardagi tozseker
4 su bardagi su
1/2 paket sekerli vanilya

YAPILIŞI
Önce yagin bir kismiyla fistigi biraz kavurun, sonra kalan yagi ve irmigi
koyup tahta kasikla karistirarak 15-20 dakika kavurun. Irmik pembelestigi
zaman 4 bardak sicak su ve vanilya katin; suyunu çekerken üzerine sekeri
bosaltip biraz karistirin ve kapali olarak kisik ateste kabarmasini saglayin.
(Helva demlenirken arada karistirin)

0 Yorum Ekle:

haberler