6 Şubat 2013 Çarşamba

Kalburabastı Tarifi


Bugün sizlere bir de şerbetli tatlı tarifi vermek istedim. 
Ben küçükken bayramlarda köye her gittiğimizde
bu tatlıdan yaparlardı. Tadı hala damağımda. Ben
o tarifi bulamadım ama Emine Beder'in tarifi vardı
elimde onu paylaşmak istedim. 

                        KALBURABASTI

kalburabastı


Malzemeler:
  • Yarım su bardağı erimiş margarin
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı maden suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un
  • 100g. ceviz içi
Şerbeti:
  • 3 Su bardağı su
  • 2,5 Su bardağı şeker
  • yarım tatlı kaşığı limon suyu
 Yapılışı; 
Hamur kabına eritip ılıttığımız margarini, sıvı yağı, 
maden suyunu, kabartma tozunu ekleyip çırpma 
teli ile karıştıralım ve unu ekleyip  hamuru yoğuralım.
Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp yuvarlak 
hale getirelim. Hamurları, rendenin iri tarafı üzerine 
bastırarak hafifçe yassılaştıralım. Orta kısımlarına 
iri dövülmüş cevizi koyup hamuru, iki kenarını üste 
doğru çevirip kapatalım ve hafifçe margarinle 
yağlanmış tepsiye dizerek 190° ısılı fırında 
altları ve üstleri pembeleşene dek pişirelim. 
Fırından alır almaz önceden hazırlayıp 
soğuttuğumuz şerbeti üzerine dökelim.
Şerbeti için, şekeri, suyu, limon suyunu 5 dak. 
kaynatıp ateşten alarak iyice soğutalım.
 Afiyet Olsun.

0 Yorum Ekle:

haberler