14 Ocak 2011 Cuma

Kabak Dolması

Dolmayı sevmeyen yoktur sanırım aramızda. Her türlü sebzeyle yapılanını istisnasız seviyorum, hele bir de yanında yoğurt varsa... Benimle aynı fikirdemisiniz bilmiyorum ama ben dolmaları asla yoğurtsuz yiyemiyorum. Yanında yoğurt varsa muhteşem bir akşam yemeği oluyor benim için ve başka hiçbir şey aramıyorum. İşte sırada da üzerine özellikle sarımsaklı yoğurdu çok yakıştırdığım nefis Kabak Dolması..
Kabak Dolması
Malzemeler
•    1 kg kabak
•    1 su bardağı pirinç
•    300 gr kıyma
•    2 adet domates
•    2 tatlı kaşığı salça
•    ½ çay bardağı sıvıyağ
•    1 çorba kaşığı tereyağı veya margarin
•    Tuz, Karabiber, nane
•    Sıcak su
Yapılışı:
1.    Kabakların kabuklarını soyun ve pirinçleri bol suyla yıkayın.
2.    Domatesi rendeleyin ve kabuklarını ayırın.
3.    Pirinç, kıyma, margarin, nane, rendelenmiş domates,1 tatlı kaşığı salça, sıvıyağ,tuz, karabiberi bir kapta karıştırın.
4.    Kabakları doldurup tencereye dizin.
5.    1 su bardağı sıcak su ile 1 tatlı kaşığı salçayı inceltin ve tencereye kabakların üzerinden yavaşça boşaltın.
6.    Yüzünü örtecek kadar sıcak su daha ilave edin.
7.    Dolmaları orta ateşte 25-30 dk pişirin.
Afiyet olsun.
Notlar:
•    Sarımsaklı yoğurt ile servis yapabilirsiniz...

En Lezzetli Yemek Tarifleri

lezzetarifleri.blogspot.com/

0 Yorum Ekle:

haberler