5 Ocak 2013 Cumartesi

Bisküvili, Balkabaklı Tatlı Tarifi

Size bugün benim şu sıralar favori tatlılarımdan birisi olan balkabağı tatlısı
tarifini vereceğim. Balkabağı malum lifli bir sebze olduğu için bağırsakları
çalıştırıyor. En güzel tarafı büyüklerin yanında çocuklar da severek yiyor.
Bu nedenle sık sık yapıyorum. Güzel bir sunumla misafirleriniz de tadından
önce görüntüsüne bayılıyor. Hala denemediysniz işte tarifim..........


                         BİSKÜVİLİ BALKABAĞI TATLISI
BALKABAĞI TATLISI


MALZEMELER
1,5  kg balkabağı
2 su bardağı şeker
2 paket sade bisküvi
Hindistan cevizi
Ceviz
Krem şanti

YAPILIŞI
Balkabağının dışını kesip yıkayın ve normal tatlısını yapar gibi
kesin. Üzerine şekerini serpin. Ben su koymıyorum. Dilerseniz
yarım su bardağı su koyun. Sonra ağzı kapalı pişirin. Pişince
çatalla ezin. Soğuyunca ben iki şekilde yapıyorum. İster
bisküviyi balkabağının içine küçük küçük kırın. Şöyle bir karıştırıp
borcama dökün ve üzerine krem şanti yapın. İster bir sıra bisküvi,
bir sıra balkabağı yapın ve en üstüne krem şanti koyun. Borcam yerine
streç film ya da alüminyum folyo da farklı şekil vererek üçgen, rulo gibi
farklı sunum da yapılabilir. En son üzerine ceviz ya da hindistan cevizi
serperek servis yapın. Afiyet olsun..................

0 Yorum Ekle:

haberler