7 Ocak 2013 Pazartesi

Beşamel Soslu Karnabahar Tarifi


Karnabahar sevenlere farklı bir tarif vereceğim bugün. Ben bu
tarifi misafirlerime yaptım. Sevmedikleri için önce tereddüt
ettiler ama yedikten sonra çok beğendiler. Hatta onlar her
geldiğinde yaparım. Ben kendim zaten beşamel soslu herşeyi
seviyorum. Karnabahara da çok yakışıyor. Deneyip kararı siz verin.

                       BEŞAMEL SOSLU KARNABAHAR

BEŞAMEL SOSLU KARNABAHAR


MALZEMELER
1 adet karnabahar
2,5 su bardağı süt
50 gr. kasar peyniri
3 kaşık tereyağı
2 çorba kasigi un, tuz

YAPILIŞI
Karnabaharlar temizlendikten ve yikandiktan sonra tuzlu suda haslanir.
Bir tencere içerisinde tereyağı eritilir, un ilave edilir, hafif sari oluncaya
kadar kavrulur. Süt yavas yavas ilave edilir ve karistirilir. Koyulasinca
atesten indirilir. Beşamel sosunuz koyu olursa az daha süt ekleyin.
Eğer topaklanırsa blendırdan geçirin. Borcam yaglanir, borcamin içine suyu
süzülmüs karnabaharlar konulur. Üzerine hazirlanan sos dökülür ve
rendelenmis  kasar peyniri serpilir. Ben üzerine az karabiber serpiyorum.
Üzeri kizarincaya kadar firinda pisirilir. Afiyet olsun.
 

0 Yorum Ekle:

haberler