27 Aralık 2012 Perşembe

Elmalı, Kırmızı Lahana Salatası Tarifi


Çocukluğumda hatırlıyorum anneciğim lahana turşusu yaparken
kardeşimle bana yapraklarından ve ortasının sert yerinden elimizde
yiyelim diye verirdi. O zamanlar o lahana bizim için bugün benim
çocuklarımı sevindirmek ya da ödül için verdiğim bir çikolataya bedeldi.
Belki çocukluktan kalma birşeydir. Ben lahanayı her türlü seviyorum.
Sizlerin de belki böyle anıları vardır hatırında kalan. Benim gibi
lahana sevenlerdenseniz ekşi elmalı kırmızı lahana salatasını mutlaka
denemelisiniz.
                     ELMALI KIRMIZI LAHANA SALATASI 






MALZEMELER
Yarim kirmizi lahana
1 eksi elma
3 yemek kasigi ceviz
1 yemek kasigi zeytinyagi
1 tatli kasigi üzüm sirkesi
2 çay kasigi tuz

YAPILIŞI
Yarim kirmizi lahanayi biçakla ince ince dograyin. Çukur bir kaba koyun ve
üzerine 2-3 çay kasigi tuz serpin. Parmaklarinizla iyice ovun, tuzunun ve
acisinin gitmesi için suda yikayin. Sıkarak süzün ve bir salata kabina alin.
Eksi elmanin kabugunu soyup, dograyin. Cevizi bir santimden ufak parçalara
elinizle bölün. Elma, ceviz, zeytinyagi ve sirkeyi kirmizi lahanalarin üzerine
ekleyin. Iyice karistirip servis yapin.

0 Yorum Ekle:

haberler