15 Ocak 2013 Salı

Elmalı Turta Tarifi


Geçen hafta aldığım elmaları unutup, bu hafta 
da elma alınca eski elmaları değerlendirmek
için bu hafta hep elmalı tarifler yaptım. Sizlerle de 
paylaşmak istedim. Turta uzun zamandır yapmamıştım. 
Turta da küçük kızımın aklına geldi. Bu sıra onlara
da mutfakta yardım ettiriyorum. Onların da benim de
hoşuma gidiyor. Çocuklar kendi yaptıkları şeyleri
daha bir zevkle yiyorlar.

                      ELMALI  TURTA    
ELMALI TURTA

MALZEMELER
Keki için:
  • 2-3 adet yumurta
  • Yarım su bardağı sıvı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı un
  • kabartmatozu
  • vanilya
Üzerine:
  • 3 adet elma (ince dilimlenmiş)
  • pudra şekeri 
YAPILIŞI 
Kek malzemelerini bir kabın içine boşaltın ve boza 
kıvamına gelene kadar çırpın. Yağlanmış kek kalıbına 
(26-28 çapında) kek hamurunu boşaltın. İnce dilimlenmiş 
elmaları kıyısından ortasına doğru sırayla dizin. Dizerken 
bir çay tabağına çok az un koyun. Bir dilim elma alın onun 
alt kısmını una batırın daha sonra unlu kısmı, kek hamurunun
çok az içine batırıp yerleştirin. Böylece elmalar dibe çökmez. 
175°C’ye ısıtılmış fırında hafif pembeleşinceye kadar 
(yaklaşık 20 – 30dk.) pişirin. Fırından keki çıkarınca 
soğuması için kenarda yarım saat kadar bekletin.
Soğumuş olan kekin üzerine pudra şekeri serperek 
servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

0 Yorum Ekle:

haberler