4 Ocak 2013 Cuma

Kokoş Kurabiye Tarifi

Yılbaşı günü çok marifetli bir ev hanımı olan arkadaşım Nurcan'a gittim.
Akşam için kokoş kurabiye yapacakmış. Ben adını duymuştum ama
yapmak kısmet olmamıştı. Bu nedenle sen tarif et ben yapayım dedim.
O da bu tarifi pasta kursuna giden bir arkadaşından almış.
Ben pişmesini bekleyemedim ama pişmemiş hali bile tepside
çok güzel görünüyordu. Ondan gelirken de marketten malzemeleri
aldım. En kısa zamanda ben de yaptım. Misafirlere ikram edilebilecek
farklı ve lezzetli bir kurabiye. Şimdi tarifi benden denemesi sizin
hünerli ellerinizden. Kolay gelsin.................



                                    KOKOŞ KURABİYE

kokoş kurabiye



MALZEMELER
Bir paket margarin
2 adet yumurta ( Bir akı dışına )
Bir çay bardağı damla çikolata
Bir çay bardağı hindistan cevizi
Bir çay bardağı toz şeker
Bir paket vanilin
Bir paket kabartma tozu
Üzeri için susam
Aldığı kadar un


YAPILIŞI
Oda sıcaklığında erimiş bir paket margarini ve şekeri yoğurma kabına
alıp yoğurun. Ardından diğer malzemeleri ekleyin. Bir yumurta akını dışı
için ayırın. Sonra unu azar azar ekleyerek kulak memesi kıvamında bir
hamur yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,
önce yumurta akına daha sonra susama bulayıp yağlanmış fırın
tepsisine dizin. Üzeri pembeleşene kadar 175-180 derece fırında
pişirin. Afiyet olsun........






0 Yorum Ekle:

haberler