4 Ocak 2013 Cuma

Karnıbahar Köftesi Tarifi

Geçen hafta sonu misafirlerim vardı. Uşak usulü peksimet,
kek, sebzeli mercimek çorbası ve patates salatası yaptım.
Karnıbahar almıştım ama ne yapsam diye düşüyordum. Malum
herkes karnıbahar sevmeyebilir. Bir gün önceden de annemle
konuşurken yeğenimin kreşinde karnıbahar köftesi yaptığını
ve çocukların çok severek yediğini söylemişti. Bende denemek
istedim. İlk duyduğum şeyleri unutmadan yapmak için hemen
denerim. Köfteler sıcak olsun diye onu sona bıraktım. Severler
mi diye düşürken en çok köfte yenildi. Çocuklar birer tabak yediler.
Sizde sebzeyle arası olmayan çocuğunuz varsa deneyin memnun
kalacaksınız. Onlar yedikçe siz mutlu olacaksınız................




                                KARNIBAHAR KÖFTESİ

KARNABAHAR KÖFTESİ



MALZEMELER
Bir adet karnıbahar
Bir adet yumurta
Karabiber
Aldığı kadar un
6-7 dal maydanoz
Tuz

YAPILIŞI
Önce karnıbahar yıkanıp, haşlanır ve çatalla ezilir. Daha sonra
diğer köfteleri hazırladığımız gibi içine yumurta, çok az karabiber, tuz,
kıyılmış maydanoz ve aldığı kadar un konulur. Mücver kıvanımda olacak
şekilde un koyun. İyice karıştırıp kızgın yağda kızartın. Üzerine dilerseniz
sarmısaklı yoğurt dökerek servis yapabilirsiniz.





0 Yorum Ekle:

haberler