26 Kasım 2012 Pazartesi

Ev Poğaçası Tarifi




EV  POĞAÇASI
ev poğaçası
MALZEMELER
Hamuru için :
4 Su bardagi un
300 gr margarin
100 gr yogurt
2 Adet yumurta
1 Tatli kasigi karbonat veya 1 çay kasigi kabartma tozu
1 Çorba kasigi limon suyu
Yeterince tuz
Içi için :
1 Demet dereotu
1 Demet maydanoz
200 gr beyaz peynir

YAPILIŞI
Maydanozu ve dereotunu ince ince kiyip peynirle birlikte karistirin.
Bir kabin içine unu eleyip, ortasini havuz gibi açin. Margarini ezerek
krem haline getirin, yogurt ilave edin, biraz tuz koyun. Limon suyu ve
kabonati unun ayri ayri yerlerine serpistirin. Bütün malzemeleri karistirarak
hamur haline getirin. Üzerini nemli bir bezle örterek 20 dakika hamuru dinlendirin.
Yarim yumurta büyüklügünde hamurdan parçalar alarak yuvarlayin.
Yarim santim kalinliginda inceltin. Içine daha önceden hazirladiginiz peynirli
içi koyun ve yarim daire seklinde kapatin. Elinizle bastirarak bir santim
kalinliginda yassilastirin. Yaglanmis tepsiye dizin ve üzerine yumurta sarisini sürün.
180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirip servis yapin.
Bu benim en çok yaptığım ve evde herkesin beğendiği bir poğaça tarifi. Mayasız
olduğu için kısa zamanda hazırlanıyor. Ben son yaptığım poğaçaları sade yaptım
ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak yaptım.  Deneyin
seveceğinizi umuyorum.  Afiyet olsun................








0 Yorum Ekle:

haberler