6 Şubat 2013 Çarşamba

Keşkül Tarifi


Dün çocuklara sütlü tatlı yapmak istedim. Pirinç unu
almıştım. Ne yapacağıma da karar verememiştim. 
Aklıma uzun zamandır yapmadığım keşkül yapmak
geldi. Sitede tarifi vardı ama ben bu tarifi de eklemek
istedim. Çocuklar çok sevdi. İyiki yapmışım. 

                                    KEŞKÜL
keşkül
Malzemeler:
  • 4 su bardağı süt,
  • 1,5 su bardağı toz şeker,
  • 1 su bardağı pirinç unu,
  • 1 paket vanilya,
  • Yarım su bardağı badem,
  • Yarım su bardağı hindistan cevizi.
Yapılışı: 
Öncelikle bademleri haşyayıp kabuklarını soyun. 
Bademlerden  4-5 adet ayırın ve kalanını robottan 
geçirin. Pirinç unu, robbottan  geçirilmiş badem ve 
sütü  hafif  koyulaşıncaya kadar karıştırarak  kısık 
ateşte pişirin. Koyulaşmaya  başlayınca şekerini ve 
hindistan cevizini ilave edin.  Muhallebi kıvamına 
gelince altını kapatıp vanilyayı ekleyin ve ocaktan alın.
Kaselere boşaltın.  Üzerini bademle  süsleyip 
soğuyunca servis yapın.
Afiyet olsun.

0 Yorum Ekle:

haberler