5 Ocak 2013 Cumartesi

Hanım Göbeği Tatlısı Tarifi


Şerbetli tatlı sevenler için güzel bir tarifim olacak bugün. Ben ismini
ilk yıllar önce hababam sınıfında duymuştum. Görüntü itibari ile
lokma tatlısına da benziyor. Ben pastanelerde görünce karıştırırdım
eskiden. Şimdi kendim yaptığım için karıştırmıyorum tabiki......



                              HANIM GÖBEĞİ TATLISI
hanım göbeği



MALZEMELER
100 gr margarin
2,5 su bardagi un
1 çay kasigi seker
bir fiske tuz
4 yumurta
3 çorba kasigi yesil fistik
kizartmak için;
2 su bardagi siviyag
surubu için;
4,5 su bardagi seker
3,5 su bardağı su
1 çorba kasigi limon suyu

YAPILIŞI
Sekere 3,5 su bardagi su katip karistiriniz. orta kivamda surup hazirlayip
limon suyu katiniz. 2 su bardagi su ve yagi tencereye koyarak kaynatiniz.
Elenmis un, seker ve tuzu katip hafif hararetli isida karistirarak 10 dakika
pisiriniz. Iliyinca içine 4 yumurta kirip yediriniz. Avucunuzu yaglayip 2 ceviz
büyüklügünde parçalar aliniz. Yuvarlayip üstten basarak yassiltiniz. Ortasini
parmaginizla delip muntazam halka sekli veriniz. Tavaya siviyag koyup 2
parmak ara ile halkalari yerlestiriniz. Orta hararetli isida tavayi ara sira
sallayarak pembe renkte pisiriniz. pisenleri soguk suruba atiniz. Kizartma
yagini soguttuktan sonra hazirlanan hamurlari içine koyup tekrar ayni
sekilde pisiriniz. bu isleme hamur bitinceye kadar devam ediniz. Surubu
çeken tatlilari servis tabagina alip üzerine kiyilmis yesil fistik serpiniz.

0 Yorum Ekle:

haberler