23 Şubat 2013 Cumartesi

Kerevizli, Nohutlu Et Sote Tarifi

Sağlıklı diyet yapmak isteyenler eti diyetten
çıkarmazlar. Çünkü diyet bence hiç birşey
yememek değil az ve sık yemektir. Ben bu 
şekilde yaklaşık 2,5 ayda 9 kilo verdim. 
Aklınıza gelen her şeyden yedim ama az
yedim. Çok doymadım. Ama açta kalmadım.
Et de yemekten vazgeçmedim. Verdiğim tarif
sağlıklı bir diyet yemeğidir. Kolay gelsin........

               KEREVİZLİ, NOHUTLU ET SOTE

DİYET ET YEMEKLERİ

MALZEMELER
  • Yarım kg yağsız parça et
  • 1 adet defne yaprağı
  • 2 adet  havuç
  • 2 orta boy kereviz
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 limonun suyu
  • 1,5 çay bardağı nohut
  • Tuz
  • Karabiber
YAPILIŞI 
Nohutları bir gece öncesinden suda bekletip
sonra suyunu süzün. Yapışmaz yüzeyli bir 
tencereyi iyice ısıtıp etlerin her tarafını kızartın. 
Üzerini örtecek kadar su ekleyip 15 dakika 
haşlayın ve  suyunu süzüp iri doğranmış havuç 
ve nohutlarla birlikte tekrar  tencereye alın. 
Üzerini iki misli geçecek  kadar su ekledikten 
sonra tencerenin kapağını  kapatıp orta ateşte, 
nohutlar yumuşayıncaya  kadar haşlayın. 
Kerevizlerin kabuğunu soyup  elma dilimi 
şeklinde kesin. Tencereye dizin ve kapağını 
kapatın. Bir kapta yumurta sarısı ile limon suyunu 
çırpın. 5 dakika sonra yemeğin üzerine 
gezdirin ve en son  tuz ve karabiberini ekleyin.
Not: 4 kişilik bu tarifte porsiyon başına, 
yaklaşık 500 kalori düşmektedir. 

0 Yorum Ekle:

haberler